Cat Scratch Disease in Connecticut – Epidemiologia, czynniki ryzyka i ocena nowego testu diagnostycznego ad 5

Wykluczenie pacjentów z testami serologicznymi negatywnymi dla R. henselae nie zmieniło wyników badania kliniczno-kontrolnego. Czternaście z 77 próbek (18 procent) z bezobjawowych członków rodzin pacjentów było dodatnich (P <0,001 dla porównania z odsetkiem pacjentów, P <0,002 dla porównania z odsetkiem wśród osób z grupy kontrolnej [mieszkańców Connecticut]). Badanie telefoniczne przeprowadzone u tych 14 członków rodziny ujawniło, że 6 (43%) miało objawy zgodne z chorobą drapania kota w ciągu dwóch miesięcy przed uzyskaniem surowicy; 5 z tych 6 donosiło o historii ostatnich zadrapań kota. Trzydzieści dziewięć z 48 próbek surowicy (81 procent) od kotów pacjentów i 11 z 29 próbek (38 procent) od kotów kontrolnych (koty weterynaryjne) były pozytywne dla R. henselae (P <0,001). Wielkość wzrostu miana u kotów była podobna jak u pacjentów.
Dyskusja
Większość dzieci z chorobą drapania kota ma łagodne objawy i łagodny przebieg kliniczny13. Przypadki dwojga dzieci z zapaleniem mózgu, które wywołały obecne badanie, przypominają jednak, że choroba drapania kota może być ciężką, przewlekłą chorobą i może wymagać kosztownej i bolesnej oceny diagnostycznej z powodu szerokiej diagnostyki różnicowej14 i braku wiarygodnego testu diagnostycznego .
Epidemiologia choroby kotów drapieżnych i czynniki ryzyka tego zaburzenia nie są w pełni zrozumiałe, co podkreśla potrzebę systematycznych badań nad chorobą. Częstość występowania 1,8 przypadków choroby drapania kota na 100 000 ludności, którą znaleźliśmy w tym badaniu, jest niższa niż 9,3 przypadków na 100 000 zgłoszonych z krajowej bazy danych4, a ponieważ nasze stwierdzenie było retrospektywne i dobrowolne, prawdopodobnie stanowi ono nie doceniają prawdziwego obciążenia chorobą.
Charakterystyka kliniczna i sezonowa choroba kociego pazura w Connecticut były podobne do opisanych w poprzednich doniesieniach22,3. W naszym badaniu było więcej starszych pacjentów (43% naszych pacjentów miało więcej niż 20 lat) niż w poprzednich badaniach2. Ta dystrybucja wieku była jednak podobna do tej w jedynej analizie krajowej częstości występowania chorób drapania kota u pacjentów ambulatoryjnych i hospitalizowanych4. Większy odsetek młodszych pacjentów w poprzednich raportach może odzwierciedlać nastawienie selekcji ze strony badaczy pediatrów w stosunku do populacji pacjentów. Nasze badanie sugeruje, że choroba drapania u kotów może występować częściej u osób dorosłych, niż wcześniej uznano.
Własność kotka była czynnikiem ryzyka najsilniej związanym z rozwojem choroby kociego pazura, według analizy jednoczynnikowej. Wiele innych zmiennych związanych z kontaktem z kotem wiązało się również z chorobą, chociaż w analizach dwuwymiarowych kontrolujących posiadanie kociaka, jedynie zmienna otrzymująca zadrapanie lub ugryzienie pozostała istotna. Prawdopodobieństwo błędu wśród pacjentów mogło zwiększyć prawdopodobieństwo, że drapanie przez kota zostanie zidentyfikowane jako czynnik ryzyka choroby. Związek z innym traumatycznym kontaktem z kotem, w tym ukąszenia, sugeruje jednak, że te ekspozycje mają pierwszorzędne znaczenie
[podobne: przychodnia sikornik, polmed grzybowska, spłycenie lordozy lędźwiowej ]