Cat Scratch Disease in Connecticut – Epidemiologia, czynniki ryzyka i ocena nowego testu diagnostycznego ad 7

Dane te sugerują jednak, że koty często mogą być zarażone rochalimą lub pokrewnym organizmem. Szereg różnych wirusów, 19,20 bakterii, 21 i prątków22 zaproponowano jako czynnik etiologiczny choroby drapania kota. Ostatnio wykryto gatunki rochalimaea z antygenem testowym do skóry, 23 i R. henselae wyizolowano od dwóch pacjentów z kliniczną chorobą24. Te dane i dane serologiczne przedstawione tutaj sugerują, że R. henselae lub pokrewny organizm ma etiologiczną rolę w chorobie drapania kota.
R. henselae jest genetycznie podobny do rodziny Bartonellaceae 25, 26. Bartelella bacilliformis jest przenoszona przez muszelkę. Inny gatunek rochalimaea, o którym wiadomo, że powoduje ludzką chorobę, R. quintana (gorączka okopowa), jest przenoszony przez wszy. Na podstawie dwóch opisów przypadków zasugerowano, że kleszcze odgrywają rolę w zakażeniu R. henselae27. W naszym badaniu DNA rochalimaea wykryto w reakcji łańcuchowej polimerazy28 w kolekcjach pcheł uzyskanych od dwóch kotów należących do jednego z pacjentów, których choroba przyspieszyła nasze badanie. Ta informacja, wraz z ustaleniami z badania kliniczno-kontrolnego, potwierdza możliwość roli stawonogów w chorobie drapania kota.
Ponad 27 milionów gospodarstw domowych w Stanach Zjednoczonych (ponad 30 procent) ma co najmniej jednego kota29. Jeśli przyszłe dane z obserwacji ujawnią, że choroba kociego pazura jest naprawdę częstą przyczyną przewlekłej limfadenopatii u dzieci, 30 strategii profilaktycznych może mieć znaczny wpływ na zdrowie publiczne. Wyniki tego badania stanowią pierwszy krok w określeniu określonych czynników ryzyka zakażenia, co może prowadzić do zaleceń dotyczących zapobiegania. Badanie to wyraźnie pokazuje ważną rolę traumatycznego kontaktu z kociętami (zadrapania lub ugryzienia) w chorobie drapania kota, ale potrzebna jest dalsza ocena związku tej choroby ze stawonogami (takimi jak pchły i kleszcze) i kociąt. Wyniki serologiczne potwierdzają hipotezę, że R. henselae lub organizm blisko spokrewniony ma etiologiczną rolę w tym zaburzeniu. Pośredni test fluorescencyjno-przeciwciałowy na przeciwciała przeciwko organizmom R. henselae wydaje się być czułym i specyficznym narzędziem diagnostycznym, które może znacznie zmniejszyć wysiłek i koszty często związane z diagnozą choroby kociego pazura.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Przedstawione w części na 32. konferencji Interscience na temat środków przeciwdrobnoustrojowych i chemioterapii, Anaheim, Kalifornia, 11-14 października 1992 r.
Jesteśmy wdzięczni uczestniczącym lekarzom i weterynarzom w Connecticut, pracownikom epidemiologii i oddziałom laboratoryjnym w Departamencie Usług Zdrowotnych Connecticut oraz Gruzji Malcolm za poświęcony czas i wysiłek w tym dochodzeniu.
Author Affiliations
Z Oddziału Zapalenia Księżyca i Specjalnych Patogenów (KMZ, BAP, JDW) oraz Oddziału Biostatystyki i Zarządzania Informacją (BDP), Oddziału Chorób Bakteryjnych i Mycotycznych oraz Oddziału Wirusowego i Rickettsial Zoonoses, Oddziału Chorób Wirusowych i Rickettsialnych (RLR), Narodowe Centrum Chorób Zakaźnych i Epidemic Intelligence Service (KMZ), Centers for Disease Control and Prevention, Atlanta; Wydział służb terenowych, Biuro ds. Epidemiologii i służby wywiadu epidemiologicznego, Ośrodki Kontroli i Prewencji Chorób, Hartford, Conn (DHH); oraz Departament Usług Zdrowotnych Connecticut, Biuro Promocji Zdrowia, Sekcja Epidemiologii, Hartford (JLH, MLC).
Zwróć się z prośbą o przedruk do Dr. Zangwilla w Oddziale Zapalenia Księżyca i Specjalnych Patogenów, Oddziale Chorób Bakteryjnych i Mycotycznych, Centrach Kontroli i Prewencji Chorób, Mailstop C-09, 1600 Clifton Rd., Atlanta, GA 30333.
[więcej w: przychodnia drzymały pruszków, emilia raszyńska, eskulap puławy ]