Cat Scratch Disease in Connecticut – Epidemiologia, czynniki ryzyka i ocena nowego testu diagnostycznego cd

Trzydziestu jeden pacjentów (52 procent) było płci żeńskiej, a 58 (97 procent) było białych. U 56 pacjentów (93 procent) objawy wystąpiły w ciągu sześciu miesięcy od sierpnia 1991 r. Do stycznia 1992 r. Pacjenci byli rozprowadzani w całym stanie Connecticut. Ogółem ogólnokrajowa częstość występowania chorób zadrapania kota wynosiła 1,8 przypadku na 100 000 mieszkańców. Informacje kliniczne
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka kliniczna 60 pacjentów z chorobą narybku Cat Scratch Disease. Mediana odstępu między początkiem limfadenopatii lub objawami konstytucyjnymi (jeżeli są obecne) a rozpoznaniem przez podmiot świadczący opiekę zdrowotną wynosiła 8 dni (zakres od 0 do 55). Najczęstszymi miejscami limfadenopatii były pachy i szyja (tabela 1). Inne oznaki i objawy choroby towarzyszące limfadenopatii zgłosiło 49 pacjentów (82 procent) – najczęściej gorączka, złe samopoczucie lub zmiana skórna w miejscu drapania kota. Dwóch z czterech pacjentów z encefalopatią miało drgawki i okres śpiączki, ale cała czwórka wyzdrowiała bez następstw. Żaden z pacjentów nie był oceniany przy użyciu antygenu testowanego na skórę dla choroby zadrapania kota, która nie jest wystandaryzowana ani zatwierdzona do ogólnego użytku. Antybiotyki zostały przepisane 47 pacjentom (78 procent). Dziewięciu pacjentów (15 procent) przeszło biopsję węzła limfatycznego. Dziesięciu pacjentów (17 procent) było hospitalizowanych średnio przez 5 dni (zakres od do 15). Żaden z pacjentów nie zmarł.
Case-Control Study
Spośród 60 pacjentów, których przypadki spełniły definicję przypadku, 4 nie zostały pomyślnie dopasowane do kontroli pod kątem wieku i własności kota; w związku z tym 56 pacjentów i ich grupa kontrolna zostali włączeni do badania kliniczno-kontrolnego. Kontrola nie różniła się istotnie od pacjentów rasy, płci, wielkości rodziny, poziomu edukacji matek lub statusu społeczno-ekonomicznego.
Interakcje między ludźmi a kotami
Tabela 2. Tabela 2. Czynniki ryzyka związane z kotami dla choroby zadrapania kota. Dopasowana analiza jednowymiarowa wykazała, że pacjenci częściej niż osoby kontrolne mieli kilka różnych typów ekspozycji na koty (tabela 2). Pacjenci częściej niż osoby kontrolne mieli co najmniej jedno zwierzę domowe. Specyficzne rodzaje kontaktu istotnie związane z chorobą drapania kota obejmowały porysowanie lub ugryzienie przez kota, lizanie na twarzy przez kota, spanie z kotkiem i czesanie kotka. Podobne ekspozycje u dorosłych kotów nie były istotnie związane z rozwojem choroby. Nie stwierdzono istotnych czynników ryzyka u pacjentów, którzy nie posiadali co najmniej jednego kociaka.
Interakcje między ludźmi, kotami i środowiskami
Pacjenci częściej niż osoby z grupy kontrolnej mieli co najmniej jedno zwierzę domowe z pchłami, mieli kociaka wykopanego na zewnątrz i znaleźli co najmniej jeden kleszcz na swoim ciele (Tabela 2). Pacjenci nie byli bardziej prawdopodobni niż kontrole, aby poinformować, że mieli myszy w ich domu, że budowa, wykop, przebudowa lub orka została przeprowadzona w ciągu 100 jardów (90 m) ich domu, że doznali urazu, który się zepsuł. skóry, lub że trzymali rośliny doniczkowe. Koty pacjentów nie były bardziej prawdopodobne niż koty z grupy kontrolnej, ponieważ spędzały więcej czasu poza domem, korzystały z kuwety lub złapały lub zabiły małe zwierzęta.
Czynniki specyficzne dla kota
Wiek i płeć zwierząt domowych były istotnie związane z rozwojem choroby kociego pazura (Tabela 2)
[przypisy: gineintima test, przychodnia sikornik, nutricardin ]