Cat Scratch Disease in Connecticut – Epidemiologia, czynniki ryzyka i ocena nowego testu diagnostycznego

Choroba drapania kotów została po raz pierwszy opisana ponad 40 lat temu1. Jego klasyczną cechą kliniczną jest samoograniczająca się regionalna limfadenopatia występująca po drapaniu lub ugryzieniu kota dystalnie do dotkniętego węzłem. Czynnik etiologiczny nie został jednoznacznie zidentyfikowany i nie przeprowadzono prostego testu diagnostycznego. Większość zgłoszonych przypadków dotyczy osób w wieku poniżej 20 lat, które są zazwyczaj mężczyznami, a liczba przypadków utrzymuje się w szczytowej wysokości jesienią i zimą2. Szacuje się, że każdego roku w Stanach Zjednoczonych diagnozuje się 22 000 przypadków, a ponad 2000 hospitalizacji4. Ponad 90 procent pacjentów miało historię pewnego rodzaju kontaktu z kotami, 2,5 i 57 do 83 procent miało historię zadrapania z cat6-9. Nie odnotowano jednak systematycznej oceny czynników ryzyka rozwoju choroby kociego pazura.
Ostatnio opracowano pośredni test fluorescencyjny-przeciwciało do wykrywania odpowiedzi humoralnej na Rochalimaea henselae. Jego względnie wysoka czułość (88%) i specyficzność (94%) w przypadku choroby zarysowania kota sugerują, że R. henselae lub organizm blisko spokrewniony może odgrywać rolę etiologiczną10.
W październiku i listopadzie 1991 r. Dwoje dzieci w tej samej klasie w szkole podstawowej w Connecticut zostało hospitalizowanych z powodu zapalenia mózgu wywołanego chorobą drapania kota. Przeprowadziliśmy dochodzenie w celu określenia cech epidemiologicznych choroby drapania kota w Connecticut, w celu zidentyfikowania czynników ryzyka za pomocą metod kontroli przypadków oraz w celu oceny testu serologicznego na podstawie R. henselae do diagnozy choroby kociego pazura.
Badanie epidemiologiczne
List i wystandaryzowany formularz przypadku zostały wysłane do wszystkich licencjonowanych internistów, lekarzy rodzinnych, pediatrów i neurologów w stanie Connecticut (około 4900); poproszono ich o zidentyfikowanie pacjentów, u których zdiagnozowano chorobę drapania kota od stycznia 1991 r. do stycznia 1992 r. oraz wypełnienie i zwrócenie formularza opisującego przypadek. Formularz zażądał informacji na temat kontaktów pacjentów z kotami i informacji klinicznych, w tym ich historii, prezentacji, procedur diagnostycznych i interwencji terapeutycznych.
Case-Control Study
Definicja przypadku
Przypadek choroby kociego pazura został zdefiniowany jako pojawienie się niewyjaśnionej limfadenopatii u mieszkańca Connecticut, który był właścicielem co najmniej jednego zwierzęcia domowego lub kociaka w okresie trzech miesięcy przed wystąpieniem objawów (okres referencyjny). Kotka lub kotka była uważana za posiadaną, jeśli ktokolwiek w domu pacjenta karmił ją co najmniej trzy razy w tygodniu w okresie referencyjnym. Kociak został zdefiniowany jako kot, który miał 12 miesięcy lub był młodszy na początku okresu odniesienia.
Wybór formantów
Do rekrutacji użyliśmy zmodyfikowanej techniki wybierania liczb losowych11. Właściciele kotów byli dopasowani do pacjentów w zależności od wieku w następujący sposób: wiek właściciela kota musi wynosić 6 miesięcy od wieku pacjenta, jeśli pacjent miał 2 lata lub młodsze (ale . 3 miesiące); w ciągu roku, jeśli pacjent miał 3 do 10 lat; w ciągu 3 lat, jeśli pacjent miał 11 do 18 lat; w ciągu 5 lat, jeśli pacjent miał 19 lat lub więcej
[podobne: seboradin ampułki opinie, polmed grzybowska, laparoskopia woreczka żółciowego ]