Cukrzyca typu 2: Nowe wytyczne obniżają poziom cukru we krwi

Amerykańskie Kolegium Lekarzy opublikowało teraz nowe wytyczne dotyczące pożądanego kontroli poziomu cukru we krwi u osób z cukrzycą typu 2. Zalecenia mają na celu zmianę obecnych praktyk terapeutycznych, a lekarze powinni dążyć do umiarkowanego poziomu cukru we krwi podczas leczenia swoich pacjentów.
lekarz wykonujący badanie poziomu cukru we krwi
Poziom cukru we krwi powinien być umiarkowany dla osób żyjących z cukrzycą typu 2, zgodnie z nowymi wytycznymi.
Według najnowszych szacunków prawie 30 milionów osób w Stanach Zjednoczonych choruje na cukrzycę typu 2, co stanowi ponad 9 procent całej populacji USA.

Po zdiagnozowaniu cukrzycy typu 2, zaleca się pacjentom wykonanie tak zwanego testu hemoglobiny glikowanej (HbA1c) w celu kontrolowania poziomu cukru we krwi.

Test uśrednia poziom cukru we krwi pacjenta w ciągu ostatnich 2 lub 3 miesięcy, z wynikiem HbA1c wynoszącym 6,5 procent wskazującym na cukrzycę.

Jednak niektóre badania wykazały, że test HbA1c może być obecnie nadużywany w USA i sugerują, że takie nadmierne testowanie może prowadzić do nadmiernego leczenia pacjentów z lekami hipoglikemizującymi.

Leki te często mają szereg skutków ubocznych, takich jak problemy żołądkowo-jelitowe, nadmiernie niski poziom cukru we krwi, zwiększenie masy ciała, a nawet zastoinowa niewydolność serca.

Ponadto, jak zauważyli niektórzy badacze, nadmierne testowanie przyczynia się do narastającego problemu odpadów w opiece zdrowotnej i zwiększonego obciążenia pacjentów w zakresie leczenia cukrzycy.

W tym kontekście American College of Physicians (AKP) postanowił zbadać istniejące wytyczne kilku organizacji i dostępne dowody, aby pomóc lekarzom w podejmowaniu lepszych, bardziej świadomych decyzji dotyczących leczenia osób z cukrzycą typu 2.

Ich wytyczne zostały opublikowane w czasopiśmie Annals of Internal Medicine.

Zaleca się HbA1c od 7 do 8 procent
Jak wyjaśnia ACP, obecne uzasadnienie obecnych zaleceń w wysokości 6,5 procent – lub poniżej 7 procent – polega na tym, że utrzymywanie tak niskiego poziomu cukru we krwi zmniejszy ryzyko powikłań mikronaczyniowych w czasie. Jednak ACP stwierdził, że dowody na taką redukcję są niespójne.

Jak mówi dr Jack Ende – prezydent ACP – [Nasza] analiza dowodów istniejących wytycznych wykazała, że ​​leczenie lekami do celów 7 procent lub mniej w porównaniu z celami około 8 procent nie zmniejszyło liczby zgonów ani powikłań, takich jak atak serca lub udar, ale spowodowało znaczne szkody.

Kontynuuje, mówiąc: Dowody wskazują, że dla większości osób z cukrzycą typu 2 uzyskanie wartości HbA1c w przedziale od 7 do 8 procent najlepiej zrównoważy długoterminowe korzyści ze szkodami, takimi jak niski poziom cukru we krwi, obciążenie lekami i koszty.

Dodatkowo, ACP zaleca pacjentom w wieku powyżej 80 lat lub chorym na przewlekłe choroby, takie jak otępienie, nowotwór lub zastoinowa niewydolność serca, leczenie, które koncentruje się na zmniejszaniu objawów związanych z wysokim poziomem cukru we krwi zamiast obniżania poziomu HbA1c .

Powodem tego jest fakt, że u pacjentów w tej kategorii potencjalne skutki uboczne leków hipoglikemizujących przewyższają korzyści.

Wyniki badań uwzględnionych we wszystkich wytycznych pokazują, że wyniki leczenia nie ulegają poprawie dzięki leczeniu poziomem HbA1c poniżej 6,5% – wyjaśnia dr Ende.

Jednak ograniczenie interwencji lekowych u pacjentów z HbA1c na poziomie poniżej 6,5% – kontynuuje – zmniejszy niepotrzebne szkody związane z lekami, obciążenia i koszty, nie wpływając negatywnie na ryzyko śmierci, ataków serca, udarów, niewydolności nerek, amputacji, widoczności upośledzenie lub bolesna neuropatia.
[więcej w: gineintima test, przychodnia paprocany, neopersen opinie ]