Endoskopowe leczenie pierwotnego refluksu naczyniowo-moczowodowego

Diament i Mattoo (wydanie z 29 marca) sugerują, że każdy pacjent z nawracającymi infekcjami dróg moczowych, uszkodzeniem nerek i odpływem pęcherzowo-moczowodowym jest kandydatem do interwencji endoskopowej. To stwierdzenie kontrastuje z badaniami podkreślającymi rolę wrodzonych uszkodzeń nerek w refluksie pęcherzowo-moczowodowym; badania te pokazują, że zabieg chirurgiczny nie zmienia wyniku u tych pacjentów.23 Ponadto opis przypadku jest dyskusyjny. Autorzy stwierdzają, że pacjent nie miał historii dysfunkcji jelit i pęcherza, ale historia nawracających infekcji dróg moczowych rozpoczynających się w wieku 3 lat silnie sugeruje obecność takiej dysfunkcji. Przyjmowanie historii u niektórych pacjentów może nie ujawnić zaburzeń czynności jelit i pęcherza. Hunziker i wsp. [4] stwierdzili, że 5,7% dzieci z refluksem pęcherzowo-moczowodowym, u których wykonano korektę endoskopową, miało nawracające infekcje dróg moczowych, a 30,0% z tych dzieci miał o dysfunkcję jelit i pęcherza, którą wykryto dopiero po operacji. Szwedzka próba refluksowa5 pokazała, że dysfunkcja jelit i pęcherza jest główną przyczyną nawrotów infekcji dróg moczowych po operacji. U dziewcząt z nawracającymi infekcjami dróg moczowych należy podejrzewać i poddawać empirycznej terapii zaburzenia czynności jelit i pęcherza przed jakąkolwiek operacją. Podejście zaproponowane przez Diamonda i Mattoo ma na celu obalenie dużej liczby dzieci, dla których nie będzie wymiernych korzyści.
Marco Pennesi, MD
IRCCS Burlo Garofolo, Triest, Włochy
Ines L Erario, MD
University of Trieste, Trieste, Italy
com
Egidio Barbi, MD
IRCCS Burlo Garofolo, Triest, Włochy
Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym pismem.
5 Referencje1. Diamond DA, Mattoo TK. Endoskopowe leczenie pierwotnego odpływu pęcherzowo-moczowodowego. N Engl J Med 2012; 366: 12 18-1226
Full Text Web of Science Medline
2. Jodal U, Smellie JM, Lax H, Hover PF. Dziesięcioletnie wyniki randomizowanego leczenia dzieci z ciężkim odpływem pęcherzowo-moczowodowym: końcowy raport z Międzynarodowego Badania Refluksowego u Dzieci. Pediatr Nephrol 2006; 21: 785-792
Crossref Web of Science Medline
3. Marra G, Oppezzo C, Ardissino G, i in. Poważny odpływ pęcherzowo-moczowodowy i przewlekła niewydolność nerek: stan charakterystyczny dla płci męskiej? Dane z projektu ItalKid. J Pediatr 2004; 144: 677-681
Crossref Web of Science Medline
4. Hunziker M, Mohanan N, D Asta F, Puri P. Częstość zakażeń gorączkowym układem moczowym u dzieci po udanym endoskopowym leczeniu refluksu pęcherzowo-moczowodowego: długoterminowa obserwacja. J Pediatr 2012 25 stycznia (Epub przed drukiem).

5. Brandstrom P, Neveus T, Sixt R, Stokland E, Jodal U, Hansson S. Szwedzka próba refluksowa u dzieci: IV. Uszkodzenie ner ek. J Urol 2010; 184: 292-297
Crossref Web of Science Medline
Diamond i Mattoo twierdzą, że dzieci z nefropatią refluksową są zagrożone nadciśnieniem, schyłkową niewydolnością nerek i powikłaniami związanymi z ciążą w dorosłym życiu . Ryzyko nadciśnienia nie zostało znalezione przez Wolfish et al.1. choroba nerek, raport z 2010 r. z North American Pediatric Neral Trials and Collaborative Studies2 wymienia nefropatię refluksową jako podstawową diagnozę u 549 z 10 632 pacjentów (5,2%), którzy przeszli transplantację nerki od 1982 r. Jest to stosunkowo niewielka liczba w świetle częstość zakażeń dróg moczowych, ale nawet ta liczba jest niemal na pewno zawyżeniem częstości nefropatii po refluksie refluksowym, ponieważ prawdopodobnie wiąże się ona z wrodzoną nefropatią refluksową.
Zalecono endoskopowe wstrzyknięcie dekstranomeru i kwasu hialuronowego, ponieważ nefropatia refluksowa spowoduje większe ryzyko powikłań z wiązanych z ciążą w życiu dorosłym . Niewielkie dane dotyczące ciężkich wyników związanych z ciążą nie dają przekonującego uzasadnienia dla chirurgicznego leczenia. leczenie refluksu u tego pacjenta.3,4 Czy korekcja chirurgiczna refluksu faktycznie zmniejszyła częstość występowania stanu przedrzucawkowego?
Ronald Kallen, MD
Northwestern University Feinberg School of Medicine, Chicago, IL
r- edu
4 Referencje1. Wolfish NM, Delbrouck NF, Shanon A, Matzinger MA, Stenstrom R, McLaine PN. Częstość występowania nadciśnienia tętniczego u dzieci z pierwotnym odpływem pęcherzowo-moczowodowym. J Pediatr 1993; 123: 559-563
Crossref Web of Science Medline
2. Północnoamerykańskie badania kliniczne z udziałem nerki u dzieci i badania kliniczne. Raport rocznego przeszczepienia NAPRTCS 2010 (web.emmes.com/study/ped/annlrept/201 0_Report.pdf).

3. Marchand M, Kuffer F, Tonz M. Wyniki długoterminowe u kobiet po przebytej operacji refluksowej w dzieciństwie J Pediatr Urol 2007; 3: 178-183 < [więcej w: Gabinet Stomatologiczny, lekarz prywatnie, gabinet psychologiczny ] [przypisy: albusdent, halluxmed, renovastin szampon cena ]