Fibrosis plucny zwiazany z trihydratem glinu (Corian) Pyl

Ustalenia wskazujące na potencjalny związek przyczynowy między pyłem Coriana a włóknieniem płuc u pacjenta. W panelu A pokazano pył Coriana z garażu pacjenta. (Zdjęcie dzięki uprzejmości pacjenta, dr G. Leroy Eckardt.) W panelu B obrazy tomograficzne o wysokiej rozdzielczości w płucach pacjenta wykazują wzór sugerujący zwykłe śródmiąższowe zapalenie płuc.1 W panelu C barwienie hematoksyliną i eozyną również przedstawia wzór zwykłego śródmiąższowego zapalenia płuc (niejednolitego zwłóknienia i ogniska fibroblastów [gwiazdka]) w chirurgicznej wycince z biopsji uzyskanej z prawego dolnego płata pacjenta. W panelu D, liczne przezroczyste, dwójłomne cząstki są widoczne w obszarach zwłóknienia i, w mniejszym stopniu, w układzie limfatycznym wokół małych naczyń i dróg oddechowych (po lewej). Cząstki te, wykrywane za pomocą spolaryzowanej mikroskopii świetlnej, pokazano (po prawej). W panelu E, skaningowa mikroskopia elektronowa przy małym powiększeniu (u góry po lewej) i dużym powiększeniu (u góry po prawej) z dyspersją promieniowania rentgenowskiego (u dołu) pokazuje, że najbardziej obfite cząstki w płucach zawierały aluminium (Al) i tlen (O) (zgodny z tri-tlenkiem glinu lub tlenkiem glinu). W panelu F pokazano wyniki spektroskopii ramanowskiej, które dają piki emisji przy długościach fal i umożliwiają strukturalne przyporządkowanie do różnych wiązań chemicznych (takich jak tlen-wodór). Wykazano piki związane z tkanką płuc z obecnością tlenku glinu i trój wodorotlenku glinu oraz z brakiem kurzu. (Wykres dzięki uprzejmości dr Thomasa Tague a, Bruker Instruments.) Odnotowano, że 64-letni mężczyzna, który był fizjologiem wysiłkowym, ma kliniczne i fizjologiczne cechy idiopatycznego włóknienia płuc.1 Na szczegółowych pytaniach stwierdził, że ma szlifowany, obrabiany, wiercony i szlifowany Corian (materiał o stałej powierzchni składa się z polimeru akrylowego i trójwodzianu glinu2) w swoim garażu przez około 16 lat (rys. 1A). Miał typowe kliniczne cechy idiopatycznego zwłóknienia płuc i cechy radiologiczne zwykłego śródmiąższowego zapalenia płuc, a chirurgiczna biopsja płuc wykazała cechy histologiczne zwykłego śródmiąższowego zapalenia płuc (Figura 1B i 1C), cechę charakterystyczną idiopatycznego zwłóknienia płuc. Podpowiedzi wywołane historią ekspozycji i odkryciami w zakresie mikroskopii spolaryzowanego światła (ryc. 1D), przeprowadziliśmy dalsze analizy tkanek, które wykazały trihydrat tlenku glinu w płucu włóknistym (ryc. 1E i 1F); odkrycie to dostarczyło wsparcia dla potencjalnego związku przyczynowego między pyłem Coriana a włóknieniem płuc. Chociaż pacjent uniknął dalszej ekspozycji na pył Coriana, jego stan oddechowy powoli pogarszał się w ciągu następnych 7 lat i zmarł z powodu niewydolności oddechowej wtórnej do zwłóknienia płuc. Obrazy tomograficzne klatki piersiowej o wysokiej rozdzielczości wykazały ogólny wzór, który był zgodny ze zwykłym śródmiąższowym zapaleniem płuc w końcowym stadium. Podczas autopsji płuca były małe; wodorotlenek glinu wykryto w płucach włóknistych. Chociaż dowody z tego pojedynczego przypadku są poszlakowe, historia ekspozycji, analizy tkanki płucnej i próbki kurzu uzyskane ze środowiska pacjenta są zgodne ze związkiem przyczynowym. Zwłóknienie płuc wiązało się z pyłami metali i glinem .3,4 Metaanaliza sześciu badań klinicznych nad przypadkowym zwłóknieniem płuc wykazała istotną zależność między ekspozycją na metal i tym stanem. 5 Bez ujawnionej historii narażenia na pył i pył Coriana odkrycie dwójłomnych cząstek w tkance, nie uznalibyśmy pyłu Coriana za potencjalną przyczynę zwłóknienia płuc, a pacjent zostałby uznany za idiopatycznego włóknienia płuc.1 Chociaż ustalenia z tego przypadku nie potwierdzają przyczynowości, aż do dane dotyczące wsparcia lub odrzucenia powiązania są dostępne, w przypadku rozpoznania idiopatycznego zwłóknienia płuc należy przeprowadzić badanie narażenia zawodowego i środowiskowego każdego pacjenta. Ganesh Raghu, MD Bridget F. Collins, MD Centrum Interstitial Lung Diseases University of Washington, Seattle, WA edu Daniel Xia, MD Beth Israel Deaconess Medical Center, Boston, Massachusetts Rodney Schmidt, MD, Ph.D. Centrum Interstitial Lung Diseases University of Washington, Seattle, WA Jerrold L. Abraham, MD State University of New York Upstate Medical University, Syracuse, NY Formularze ujawnień dostarczone przez autorów są dostępne wraz z pełnym tekstem tego listu na stronie. Niniejsze pismo zostało zaktualizowane 29 maja 2014 r. O godz. Dziękujemy G Leroy Eckardt, Ph.D. (pacjent) oraz jego żona i rodzina za dostarczenie próbek kurzu z jego garażu do analizy i za umożliwienie nam zgłoszenia tego przypadku. 5 Referencje1. Raghu G, Collard HR, Egan JJ, i in. Oficjalne o świadczenie ATS / ERS / JRS / ALAT: idiopatyczne włóknienie płuc: oparte na dowodach wytyczne dotyczące diagnozy i postępowania. Am J Respir Cri [podobne: lekarz dermatolog Warszawa, podologia, stomatolog Warszawa ]

[patrz też: emilia raszyńska, rozex emulsja, spłycenie lordozy lędźwiowej ]