Lekarze i firmy farmaceutyczne – analiza wpływowych związków cd

Branżowe praktyki marketingowe, takie jak sponsorowanie obiadów w szpitalach, oferowanie bezpłatnych edukacyjnych obiadów w drogich restauracjach, rozdawanie bibelotów, takich jak kubki do kawy i długopisy, oraz płacenie za wątpliwe stanowiska doradcze, mogą w przyszłości stać się mniej powszechne. Nawet gdy instytucje i państwa sprawują coraz większą kontrolę nad tymi relacjami, wydaje się, że takie zmiany nie będą prawdopodobnie wdrażane na poziomie federalnym, biorąc pod uwagę siłę lobby farmaceutyczno-przemysłowego w Waszyngtonie. Jednak w świetle ustawy o Sunshine ustawa federalna nie jest oczywiście niemożliwa. Zawód lekarski może postrzegać to ustawodawstwo jako dodatkowy bodziec do pilniejszej policji, aby pracować poprzez swoje profesjonalne i specjalistyczne organizacje w celu ułatwienia i monitorowania przestrzegania przez lekarza obecnych polityk dotyczących związków z przemysłem oraz, w razie potrzeby, opracowywania nowych, bardziej rygorystycznych zasady.
Poszczególni lekarze mogą podjąć pewne kroki, aby zmaksymalizować korzyści dla pacjentów i zminimalizować ryzyko związane z ich własnymi związkami branżowymi. Mogą zacząć od stwierdzenia, że takie związki mają na celu wpływanie na zachowanie przepisywane na receptę i przez uważne rozważenie potencjalnych skutków, jakie ich własne skojarzenia mogą mieć na swoich pacjentów. Mogą zapoznać się i przestrzegać wytycznych ustalonych przez instytucje, w których działają, oraz stowarzyszeń zawodowych, do których należą. I mogą pamiętać, że koszty obiadów branżowych, wycieczek i innych zachęt są przekazywane swoim pacjentom w postaci wyższych cen leków.
Author Affiliations
Dr Campbell jest profesorem nadzwyczajnym w Institute for Health Policy w Massachusetts General Hospital i Harvard Medical School w Bostonie.

[hasła pokrewne: halluxmed, luxmed chmielna, seboradin ampułki opinie ]