Nerwoból poopryszczkowy AD 4

20,30 Potrzebne są dalsze badania, aby zidentyfikować skuteczniejsze terapie i skutki długotrwałego leczenia. Niedawne badanie kliniczne okskarbazepiny obejmujące pacjentów z bólem neuropatycznym, w tym niewielką liczbę z neuralgią popółpaścową, wykazało, że odpowiedź na leczenie różniła się istotnie w zależności od fenotypu bólu (jak określono za pomocą ilościowych testów sensorycznych) .45 Znaczenie tego odkrycia dla tego i innych terapii. w neuralgii popółpaścowej należy określić. Stosowanie silnych opioidów i tramadolu w neuralgii popółpaścowej jest kontrowersyjne. Ich długofalowa skuteczność i bezpieczeństwo w leczeniu tego schorzenia nie zostały ustalone. Po przepisaniu opioidów należy ustalić odpowiednie cele, a monitorowanie i nadzór specjalistyczny są wymagane.24,25,46 Nie jest jasne, czy preparaty gabapentyny o przedłużonym uwalnianiu mają niższy stosunek korzyści do ryzyka niż preparaty o normalnym uwalnianiu. 47 Leczenie skojarzone z Miejscowa lidokaina i leki doustne wymagają badań. Brak jest danych z rygorystycznych badań dotyczących niefarmakologicznych terapii nerwobóru pooperacyjnego.34 Profesjonalne wskazówki
Dostępne są wytyczne dotyczące stosowania silnych opioidów w leczeniu bólu przewlekłego, 24,25 oceny bólu neuropatycznego, 15 i leczenia bólu neuropatycznego, w tym popędów pośmiertnych. [48-51] Nasze zalecenia są zasadniczo zgodne z najnowszymi wytycznymi i kładą nacisk na rozważenie stosowania opioidów. jako terapia trzeciego rzutu, biorąc pod uwagę niepewność dotyczącą długoterminowej skuteczności i obaw dotyczących bezpieczeństwa. Chociaż niektóre wytyczne klasyfikują miejscową lidokainę jako leczenie drugiego rzutu, 48,49 zgadzamy się z innymi wytycznymi, które zalecają miejscową lidokainę do stosowania pierwszego rzutu, 50,51 zwykle w połączeniu z lekami doustnymi (z wyjątkiem pacjentów słabych50).
Wnioski i Rekomendacje
Kobieta opisana na winiecie ma typowe objawy neuralgii popółpaścowej, w tym wyraźną historię półpaśca, ciągły ból dermatomiczny i napadowy oraz allodynię. Po ocenie bólu początkowego (np. Z Inserorią bolesnego bólu tylko w firmie), rozpoczęto leczenie 5% plastrami lidokainy (na podstawie doświadczenia klinicznego, niektóre dowody skuteczności klinicznej z badań klinicznych i bardzo małe ryzyko wystąpienia działań niepożądanych ). Jeśli nie osiągniemy adekwatnych korzyści, dodalibyśmy pregabalinę lub gabapentynę; środki te mają skuteczność podobną do tricyklicznych leków przeciwdepresyjnych, ale stanowią mniejsze ryzyko poważnych zdarzeń niepożądanych. Na podstawie naszych doświadczeń pacjenci powinni być zachęcani do powrotu do normalnej aktywności fizycznej i społecznej tak szybko, jak to możliwe. Jeśli ruch stawów jest utrudniony z powodu bólu, wskazana jest fizjoterapia i wczesna mobilizacja.
Pacjenci powinni być poinformowani zarówno o korzyściach, jak i potencjalnych szkodliwych skutkach leczenia, i powinni zrozumieć, że ulga w bólu nie będzie natychmiastowa i konieczna będzie częsta ponowna ocena. Jeśli ulga w bólu jest niewystarczająca, dawki należy zwiększyć. Konieczna jest regularna obserwacja w celu oceny ulgi w bólu, skutków ubocznych, zadowolenia z leczenia i codziennych czynności. Jeśli u pacjenta wystąpi niewystarczająca odpowiedź na leczenie lub uciążliwe działania niepożądane, rozważymy zmianę na trójcykliczny lek przeciwdepresyjny. Należy również rozważyć skierowanie do specjalisty od bólu. Szkoda, że pacjentka nie otrzymała szczepionki przeciw herpes zoster, co znacznie zmniejsza ryzyko neuralgii popółpaścowej.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Dr Johnson informuje o opłatach za konsultacje i wykładach od Sanofi Pasteur Merck, opłatach za konsultacje od GlaxoSmithKline oraz opłatach za wykłady od Merck Frosst Canada i Merck. Dr Rice informuje o otrzymywaniu wsparcia finansowego od firm Pfizer i Astellas Pharma w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego EuroPain w ramach wspólnego przedsięwzięcia Unii Europejskiej w zakresie leków innowacyjnych oraz od firmy Pfizer za pośrednictwem London Pain Consortium, opcji na akcje oferowanych przez Spinifex Pharmaceuticals, a także za doradztwo i doradztwo od Spinifex Pharmaceuticals, Medivir, Astellas Pharma, Relmada Therapeutics, Asahi Kasei i Nektar Therapeutics poprzez Imperial College Consultants. Ponadto, dr Rice donosi, że oczekuje się na opatentowany patent na metody wykorzystujące n- (2-propenylo) heksadekanoamid i pokrewne amidy do łagodzenia bólu (WO 2005/079771), na licencji Imperial Innovations. Nie zgłoszono żadnego innego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym artykułem.
Formularze ujawnień dostarczone przez autorów są dostępne wraz z pełnym tekstem tego artykułu na stronie.
Author Affiliations
Z Bristol Royal Infirmary i Department of Clinical Sciences, University of Bristol, Bristol (RWJ), Imperial College London oraz Chelsea and Westminster Hospital NHS Foundation Trust, Londyn (ASCR) – wszystko w Wielki
[patrz też: stomatologia implanty, dermatolog warszawa, leczenie ]
[przypisy: gineintima test, przychodnia paprocany, neopersen opinie ]