Przeszczep rąk

Przeszczep ręki jest wąską specjalnością chirurgii rekonstrukcyjnej, w której przeszczepiono około 39 rąk w ciągu ostatnich 8 lat. Obecnie istnieje sześć ośrodków w Europie, cztery w Chinach i jeden w Stanach Zjednoczonych, gdzie przeprowadzana jest procedura. Jednym z redaktorów Hand Transplantation jest Jean-Michel Dubernard, który w 1998 r. Przewodził zespołowi francuskiemu, który przeprowadził pierwszą na świecie transplantację z użyciem nowoczesnego schematu leczenia immunosupresyjnego. Transplantacja rąk składa się z 14 sekcji i zawiera towarzyszące DVD zawierające klipy wideo przedstawiające wyniki funkcjonalne niektórych europejskich pacjentów. Wkładami rozdziału są znane autorytety z kilku subspecjalności. Część jest omówieniem historii i ewolucji mikrochirurgii i przeszczepu rąk od mitu do nowoczesności. Sekcja 2 poświęcona jest naukowym i eksperymentalnym podstawom transplantacji dłoni. Rozdział Martina Molitora i innych dotyczących technicznych aspektów eksperymentalnego przeszczepiania kończyn oraz rozdział autorstwa Marii Siemionow i innych dotyczących modeli zwierzęcych allotransplantacji tkanki łącznej powinien być szczególnie interesujący dla stażystów wchodzących na pole.
Sukces ręcznej transplantacji zależy od skutecznej i merytorycznej wielodyscyplinarnej współpracy obejmującej chirurgów plastycznych, chirurgów ręki i transplantologii, immunologów, fizjoterapeutów, psychiatrów, etyków, dermatologów, pracowników socjalnych, pielęgniarki, personel medialny i wiele innych. Sekcje 3 i 4 książki poświęcone są aspektom etycznym, medycznym i organizacyjnym procedury, z intrygującymi spostrzeżeniami na temat kwestii tożsamości, które biorcy przeszczepów dłoni mogą mieć, i prawnych implikacjach życia z dwoma różnymi zestawami odcisków palców.
Techniczne aspekty przeszczepu rąk są bardzo podobne do tych z ręcznej replantacji. Jednak ważne aspekty związane z zaopatrzeniem kończyny dawcy i planowaniem dla biorcy są różne. Milomir Ninkovic, Aram Gazarian, Marco Lanzetta i inni omawiają chirurgiczne aspekty zarządzania dawcami i biorcami w transplantacji dłoni w doskonałych rozdziałach w rozdziale 5.
Silna antygenowość składnika skóry w przeszczepach rąk wynika z obecności komórek Langerhansa i keratynocytów, a także wymaga wysokiego poziomu przedłużonej immunosupresyjnej terapii lekowej, aby zapobiec odrzuceniu. Rozdziały w części 6 omawiają immunologiczne aspekty skóry, jako główne wyzwalacze i cele odpowiedzi immunologicznej w transplantacji ręki, oraz inne problemy, takie jak ryzyko choroby przeszczepu przeciwko gospodarzowi, które jest spowodowane przez składnik szpiku kostnego dłoń. Różne leki, dawkowanie, protokoły i powikłania schematów leczenia immunosupresyjnego, które są stosowane w transplantacji rąk, zostały szczegółowo omówione w rozdziale 7. Wybitny rozdział autorstwa Stefana Schneebergera i innych podkreśla rolę zakażenia wirusem cytomegalii w inicjowaniu i podsycaniu ostrego odrzucenia i jego szkodliwym skutkiem. w sprawie przewlekłego odrzucenia i wyników przeszczepu.
Poza właściwościami immunogennymi, skóra oferuje specjalistom od przeszczepu zaletę polegającą na możliwości wizualnego monitorowania przeszczepu po transplantacji
[przypisy: eskulap puławy, podwyższone monocyty u dziecka, polmed grzybowska ]