Przypadek 5-2014: czlowiek z goraczka, trombocytopenia i niewydolnoscia nerek

W ich przypadku prezentacja ostrego zapalenia wsierdzia wywołanego przez wrażliwy na metycylinę Staphylococcus aureus (MSSA), Baggett i współpracownicy (wydanie z 13 lutego) opisuje kilka typowych cech tej wyniszczającej choroby. Opowiadają o występowaniu niewydolności nerek podczas leczenia nafcyliną i gentamycyną, ale nie komentują kontrowersji dotyczących stosowania gentamycyny u tych pacjentów. Nawet małe dawki gentamycyny zwiększają ryzyko niewydolności nerek u pacjentów z zapaleniem wsierdzia gronkowcowego, a jego korzyść jest nieznana2. Dlatego stosowanie gentamycyny u pacjentów z nefropatią z zastoinową chorobą zakaźną spowodowaną przez S. aureus nie jest już zalecane. u pacjentki z zapaleniem wsierdzia, która nie może otrzymywać nafcyliny, daptomycyna – nie wankomycyna – powinna być pierwszym wyborem, ponieważ w badaniu klinicznym wykazano jedynie nie mniejszą zgodność daptomycyny z beta-laktamami.4 Wreszcie, zdziwiło nas, że ustne tłu mienie leczenie doksycykliną zaplanowano po zakończeniu 6-tygodniowej dożylnej antybiotykoterapii. Nie znamy żadnych badań ani wytycznych zalecających takie podejście. Norma Jung, MD Guido Michels, MD Gerd Fätkenheuer, MD Uniwersytet w Kolonii, Kolonia, Niemcy sol. -koeln.de Dr Jung zgłasza otrzymywanie opłat za wykłady i dotacje na podróże od firm Abbott, Bristol-Myers Squibb, Essex, Gilead, GlaxoSmithKline, Merck Sharp & Dohme, Novartis i Pfizer. Dr Michels zgłasza otrzymywanie opłat za wykłady i stypendia turystyczne od Novartis. Dr Fätkenheuer zgłasza otrzymywanie opłat za egzaminy od Astellas, AstraZeneca i Novartis oraz opłat podróżnych od firmy Pfizer i zasiadających w charakterze doradców w AstraZeneca i Pfizer. Nie zgłoszono żadnego innego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym pismem. 4 Referencje1. Case Records of Massachusetts General Hospital (Case 5-2014). N Engl J Med 2014; 370: 651-660 Full Text Web of Scienc e Medline 2. Cosgrove SE, Vigliani GA, Fowler VG Jr, i in. Początkowa gentamycyna w niskiej dawce w przypadku bakteriemii Staphylococcus aureus i zapalenia wsierdzia jest nefrotoksyczna. Clin Infect Dis 2009; 48: 713-721 Crossref Web of Science Medline 3. Hoen B, Duval X. Infekcyjne zapalenie wsierdzia. N Engl J Med 2013; 368: 1425-1433 Full Text Web of Science Medline 4. Fowler VG Jr, Boucher HW, Corey GR, i in. Daptomycyna w porównaniu do standardowej terapii bakteriemii i zapalenia wsierdzia wywołanego przez Staphylococcus aureus. N Engl J Med 2006; 355: 653-665 Bezpłatny, pełny tekst Web of Science Medline Odpowiedź Dyskutanci odpowiadają: zgadzamy się z Jungiem i in. że dodatek gentamycyny nie jest korzystna w leczeniu nefropatii z zapaleniem rdzeniowo-zastawkowym. Jednakże w naszym przypadku pacjent ostatecznie otrzymał leczenie zapalenia wsierdzia w protezie MSSA, ponieważ miał pozytywne hodowle w czasie naprawy zastawki. Zgodnie z wytycznymi Amerykański ego Towarzystwa Kardiologicznego i Towarzystwa Chorób Zakaźnych w Ameryce, leczenie zapalenia wsierdzia w protezie MSSA obejmuje gentamycynę i rifampinę1. W odniesieniu do preferowanego zastosowania daptomycyny, gdy nie można zastosować beta-laktamów, badania, które cytują autorstwa Fowler i in. nie wykazało korzyści ze stosowania daptomycyny względem wankomycyny i obejmowało tylko niewielką liczbę pacjentów z zapaleniem wsierdzia; w związku z tym brakuje danych na poparcie preferowanego stosowania daptomycyny u tych pacjentów. Wreszcie, w odniesieniu do stosowania doksycykliny do tłumienia doustnego, zgadzamy się, że istnieje niewiele danych wspierających tę strategię; jednak wybrano doksycyklinę ze względu na zakres infekcji w momencie wymiany zastawki i ryzyko ponownej operacji w przypadku nawrotu infekcji. Sarah E. Turbett, MD Meridale V. Baggett, MD Massachusetts General Hospital, Boston, MA Od czasu publikacji artykułu autorzy nie zgłaszają ża dnego potencjalnego konfliktu interesów. Odniesienie1. Baddour LM, Wilson WR, Bayer AS, i in. Infekcyjne zapalenie wsierdzia: diagnoza, terapia przeciwbakteryjna i postępowanie w przypadku powikłań. Circulation 2005; 111: e394-e434 [Erratum, Circulation 2005; 112: 2373, 2007; 115 (15): e408, 2007; 116 (21): e547, 2008; 118 (12): e497.] Crossref Web of Science Medline [więcej w: psychologia pracy, lekarz prywatnie, laryngolog ]

[patrz też: przychodnia sikornik, nutricardin, szpital onkologiczny wieliszew ]