Wirusy jelitowe i biegunka u pacjentów zakażonych wirusem HIV ad 5

Jeden pacjent miał trzy epizody biegunki związanej z picobirnawirusem oddzielone okresami trzech lub czterech miesięcy, a dwie inne miały dwa oddzielne epizody choroby. Inny pacjent miał biegunkę związaną z picobirnawirusem i kontynuował wydalanie wirusa po dwumiesięcznej przerwie bez biegunki. Obserwacje te sugerowały przedłużone wydalanie wirusa, którego nie przewidywaliśmy. Trzech pacjentów miało trzy oddzielne i wyraźne epizody ostrej biegunki związanej z astrowirusem. Aby zbadać czas wydalania pikobirnawirusa, przebadaliśmy wszystkie seryjne próbki (tj. Te otrzymane co miesiąc) dostępne od sześciu zainfekowanych pacjentów. Jeden pacjent z przewlekłą biegunką zrzucał picobirnawirusa nieprzerwanie przez siedem miesięcy, wzór zgodny z długością swojej choroby i kolejny bezobjawowo zrzucony pikobirnawirus przed i po epizodzie ostrej biegunki związanej z picobirnawirusem. U dwóch innych pacjentów wykryto pikobirnawirus w połączeniu z przewlekłą biegunką, ale seryjne próbki kału nie były dostępne do dalszych badań.
Przeanalizowaliśmy wyniki parazytologiczne i bakteriologiczne dla próbek biegunki, z których wyizolowano czynniki wirusowe. Wszystkie próbki przebadano na obecność pasożytów, a cztery były pozytywne: jedna próbka, z której izolowano astrowirus, była pozytywna pod względem Giardia lamblia, jedna z której wyizolowano SRSV była pozytywna pod względem mikrosporidiów, a dwie z izolowanych pikobirnawirusów (oba pochodziły z tego samego pacjent) były pozytywne dla cryptosporidia. Połowa próbek została również przebadana na obecność bakterii, C. difficile i mykobakterii. Jedna z próbek, z której wyizolowano pikobirnawirus, została pobrana od pacjenta z biegunką przy włączeniu do badania i była również pozytywna pod względem mieszanej infekcji Shigella flexneri i kompleksu M. avium.
Ten niski odsetek zakażeń mieszanych był zgodny z innymi ustaleniami etiologicznymi w kohorcie. Stosunkowo niewielu pacjentów z biegunką miało patogen jelitowy bakterii zidentyfikowany w ich stolcach. Pasożyty jelitowe badano w próbkach od 195 pacjentów z biegunką, 103 z ostrą biegunką i 92 z przewlekłą biegunką; pasożyta wykryto w 3 procentach próbek od pacjentów z ostrą biegunką i 22 procent pacjentów z przewlekłą biegunką (P <0,001). Gatunki Cryptosporidium, E. bieneusi i Entamoeba histolytica występowały częściej u pacjentów z przewlekłą biegunką niż u osób z ostrą biegunką (11 vs. 2%, P = 0,02; 7 vs. 0%, P = 0,005; 0 procent, P = 0.22, odpowiednio). Ustalono rutynowe patogeny bakteryjne z podobną częstością (11 procent) w dwóch grupach; były niskie wskaźniki wykrywalności (zakres od 3 do 6 procent) w przypadku gatunków salmonelli, shigella i campylobacter, a wskaźniki nie różniły się istotnie między grupami. Tylko z 43 okazów od pacjentów z przewlekłą biegunką był pozytywny dla toksyny C. difficile.
Aby znaleźć związek między liczbą CD4 a obecnością biegunki lub czynnika wirusowego, liczbę CD4 zbadano w każdej grupie pacjentów przez stratyfikację pacjentów zgodnie z etapem zakażenia HIV.
[przypisy: przychodnia paprocany, przychodnia sikornik, podwyższone monocyty u dziecka ]