Wirusy jelitowe i biegunka u pacjentów zakażonych wirusem HIV ad 7

U większości pacjentów występowała ciężka choroba powiązana z zakażeniem wirusem HIV, sklasyfikowana jako IV-C w stadium klinicznym CDC, ale częstość występowania wirusów jelitowych nie wiązała się z liczbą CD4. Nasze wyniki wskazują, że astrowirus musi być rozpoznany jako potencjalny czynnik biegunki u osób z AIDS. Pokazujemy również, że pikobirnawirus można znaleźć w próbkach kału od pacjentów z biegunką w Stanach Zjednoczonych iu osób zakażonych wirusem HIV. Tabela 3. Tabela 3. Wskaźnik wykrywalności wirusów jelitowych u pacjentów z AIDS w różnych badaniach. Wyniki te różnią się od wyników wcześniejszych badań przeprowadzonych w Stanach Zjednoczonych i za granicą (Tabela 3) 8,25-29,49. W poprzednich badaniach wybrano pacjentów z różnymi postaciami klinicznymi (np. Zapalenie żołądka i jelit i zapalenie okrężnicy) i stadiami zakażenia HIV, stosowano alternatywne metody diagnostyczne (np. Hodowlę, analizę histopatologiczną i mikroskopię elektronową) i wykryto niektóre wirusy opryszczki zwykle niezwiązane z biegunką, które były następnie wykorzystywane do obliczania wskaźników wykrywalności wirusa. Niemożność połączenia biegunki z określonymi czynnikami wirusowymi może być wynikiem niewielkich próbek, niskiego poziomu wykrywania wirusów i różnych zidentyfikowanych czynników. W naszym badaniu wykorzystano pacjentów z przypadkami i grupy kontrolne o porównywalnej wielkości, stosowano bardziej czułe testy dla astrowirusa i pikobirnawirusa (test immunoenzymatyczny, koncentraty kału dla PAGE i mikroskopii elektronowej oraz PCR) i obejmowały osoby zakażone HIV, których choroba była już oportunistyczna. stadium infekcji. W jednym z badań z 1987 r. Wykorzystano PAGE do wykrywania grupy A i atypowych rotawirusów, ale nie wykryto u nich pikobirnawirusów, które dopiero niedawno zidentyfikowano26.
Picobirnavirusy są małymi ( pico ), dwufenylowymi (dwuskładnikowymi) wirusami dwuniciowego RNA, które po raz pierwszy opisano w ludzkich odchodach w 1988 r., A następnie zidentyfikowano w jelitowej zawartości swobodnie żyjących szczurów, 42 świnek morskich, 50 świń, 51 cieląt, 52.53 i ptaków51. U świń były one związane z biegunką, ponieważ stwierdzono je znacznie częściej u zwierząt z biegunką niż u zwierząt bez biegunki51. Ponadto wirus wydaje się wywoływać infekcje u nowonarodzonych świnek morskich i może być rozmnażany w hodowlach komórek ssaków, co sugeruje, że mogą to być wirusy kręgowców. U ludzi nie ustalono etiologicznej roli dla pikobirnawirusów. Wcześniej używaliśmy PAGE do przeszukiwania ponad 600 zawiesin kału (stężenie, 10 procent) od pacjentów z biegunką i znaleźliśmy dwa pozytywne wyniki, które nie mogły zostać potwierdzone (dane niepublikowane). W kohorcie obserwowanej w naszym obecnym badaniu szybkość wykrywania była wysoka, a 6 z 65 pacjentów z biegunką było zakażonych wirusem pikobirnawirusa. Związek z biegunką jest interesujący, ale nie rozstrzygający, ponieważ został częściowo zdezorientowany przez nieoczekiwaną kwestię przedłużonego uwalniania wirusa i, w dwóch przypadkach, był związany z innym patogenem jelitowym. Chociaż przedłużone wydalanie wirusa sugeruje dłuższy okres kolonizacji, można to wytłumaczyć przez obecność zmienionych warunków patofizjologicznych u gospodarza, które sprzyjają replikacji wirusa. Nasze niepowodzenie w wykazaniu odpowiedzi immunologicznej na wirusa można wyjaśnić przez zastosowanie nieodpowiednich technik pomiaru przeciwciał za pomocą mikroskopii immunoelektronowej, niezdolności pacjentów z późnym stadium zakażenia HIV do podniesienia ich miana do czynników zakaźnych przy pierwszej ekspozycji, 1,2 54,55 lub prawdopodobieństwo, że pikobirnawirusy są wirusami innych mikroorganizmów (np. Pierwotniaków), a nie ludzi.
To ciągłe, wstępne badanie ma kilka ograniczeń
[podobne: albusdent, przychodnia paprocany, spłycenie lordozy lędźwiowej ]