Zaawansowana demencja AD 4

Hospitalizacja może mieć sens, jeśli celem jest przedłużenie życia, chociaż częste choroby, takie jak zapalenie płuc, mogą być leczone z podobną skutecznością poza szpitalem.20,22 Planowanie opieki z wyprzedzeniem jest kluczem do zmniejszenia niechcianych i niepotrzebnych hospitalizacji. Według badań obserwacyjnych planowanie z wyprzedzeniem w formie zlecenia nie-hospitalizuj jest kluczowym modyfikowalnym czynnikiem związanym z unikaniem hospitalizacji.17,30 Opieka paliatywna i hospicyjna
Pacjenci z zaawansowaną demencją często mają objawy przygnębiające, ale potencjalnie uleczalne. W badaniach obserwacyjnych, ćwierć i pół pacjentki z zaawansowaną demencją dokumentowały ból w ostatnich tygodniach życia, a około jedna trzecia cierpiała na duszność, pobudzenie lub aspirację.10,37 Standardowe podejście do opieki paliatywnej i zarządzania geriatrycznego do tych osób problemy dotyczą pacjentów z zaawansowaną demencją, z kilkoma wyjątkowymi względami. Ból jest trudny do oszacowania u pacjentów z zaawansowaną demencją, a zatem jest niedoceniany i nieleczony.18,37 Opracowano i zatwierdzono środki przeciwbólowe specyficzne dla otępienia w oparciu o ocenę opiekunów (patrz Dodatek Uzupełniający) .38,39 Najlepszym pobudzeniem w zaawansowanym stadium otępienia zarządzane przy użyciu metod niefarmakologicznych. Leki przeciwpsychotyczne są często nieskuteczne40; w 2005 r. metaanaliza badań kontrolowanych placebo wykazała zwiększone ryzyko zgonu związanego ze stosowaniem tych leków u pacjentów z otępieniem41, a administracja ds. żywności i leków wydała ostrzeżenie dotyczące stosowania nietypowych leków przeciwpsychotycznych u pacjentów z otępieniem.
Jeśli to możliwe, należy zaoferować konsultację opieki paliatywnej lub skierowanie do hospicjum. Niestety, w większości domów opieki brakuje formalnych usług opieki paliatywnej42. Co więcej, chociaż hospitalizacja pacjentów z demencją zwiększyła się w ciągu ostatniej dekady, nadal istnieją liczne przeszkody w dostępie do opieki hospicyjnej, w szczególności wymóg posiadania oczekiwanej długości życia poniżej. 6 miesięcy. W 2007 r. Tylko jedna trzecia Amerykanów umierających na demencję otrzymywała opiekę hospicyjną, aw 2013 r. Tylko 16% hospitalizowanych miało pierwotną diagnozę demencji.44 Badania obserwacyjne wykazują, że pacjenci z zaawansowaną demencją, którzy są hospitalizowani mają ryzyko zgonu w szpitalu45 i hospitalizacji w ciągu ostatnich 30 dni życia46 oraz częstsze leczenie bólem i dusznością18, 47; ponadto ich rodziny mają większe zadowolenie z opieki nad pacjentem.18,48
Używanie leków
Codzienne leki powinny być zgodne z celami opieki, a leki o wątpliwej korzyści powinny zostać zaprzestane. W 2008 r. Panel ekspertów zadeklarował, że stosowanie niektórych leków jest niewłaściwe (tj. Nie jest korzystne klinicznie) u pacjentów z zaawansowaną demencją, dla których wygoda jest celem.49 Analiza przekrojowa ogólnokrajowej bazy danych aptek wykazała, że 54% mieszkańcom domu z zaawansowaną demencją przepisano co najmniej jeden z tych leków. Wśród przepisanych nieodpowiednich leków najczęstsze były inhibitory cholinoesterazy (36%), memantyna (25%) i statyny (22%). Leki z wątpliwymi korzyściami stanowiły 35% średnich 90-dniowych wydatków na leki dla mieszkańców domów opieki z zaawansowaną demencją, którym zostali przepisani. 50 Kliniczne badania stosowania inhibitorów cholinoesterazy i memantyny u pacjentów z późnym stadium demencji nie obejmują pacjentów na etapie 7 w globalnej skali pogorszenia jakości; w związku z tym nie ma przekonujących danych na poparcie stosowania tych leków u takich pacjentów.
Obszary niepewności
Badania obserwacyjne dotyczące doświadczeń pacjentów z zaawansowaną demencją wykazały, że potrzebne są ulepszenia w niektórych aspektach opieki, w tym lepsze wykształcenie pacjentów i rodzin w zakresie schyłkowej choroby, większe zaangażowanie pacjentów i rodzin w planowanie opieki, zapewnienie opieki zgodnej z preferencjami pacjenta, mniejszym wykorzystaniem uciążliwych interwencji o ograniczonych korzyściach (np. karmienie przez zgłębnik i hospitalizację) oraz lepszym leczeniem objawów niepokojących. Aby ocenić interwencje praktyczne mające na celu poprawę tych wyników, potrzebne są randomizowane badania.
Poprawa opieki nad pacjentami z zaawansowaną demencją będzie również wymagać oceny nowych interwencji regulacyjnych i systemowych, które stanowią zachętę do świadczenia opieki ukierunkowanej na cel. Przykłady takich strategii obejmują implementację metryk jakości charakterystycznych dla tej populacji, testowanie alternatywnych struktur płatności powiązanych z tymi wskaźnikami oraz zwiększenie zasobów w celu zapewnienia dostępu do opieki paliatywnej wysokiej jakości w różnych warunkach opieki.
Wytyczne
Amerykańskie Towarzystwo Geriatryczne, kampania Choise Wisely American Board of Internal Medicine Foundation, Amerykańska Akademia Hospicjum i Medycyny Paliatywnej
[patrz też: gastrolog rzeszów, pomoc psychologiczna, psychologia pracy ]
[podobne: przychodnia drzymały pruszków, gastropatia rumieniowa, provita bolesławiec ]