Zaawansowana demencja

width=840W 2014 roku choroba Alzheimera dotknęła około 5 milionów osób w Stanach Zjednoczonych, której liczba ma wzrosnąć do około 14 milionów w 2050 roku. W 2011 roku była to szósta najczęstsza przyczyna śmierci w Stanach Zjednoczonych.2 Szacunki oparte na liczbie ludności 600 000 Amerykanów z chorobą Alzheimera zmarło w 2010 r.3 Mediana przeżycia po rozpoznaniu wynosi od 3 do 12 lat, 4 z pacjentami spędzającymi większość tego czasu w najcięższym stadium.5 Domy opieki są najczęstszymi miejscami śmierci5-7 i dlatego są ważne do opieki terminalowej. Kluczowe punkty kliniczne
Zaawansowana demencja
Zaawansowana demencja jest główną przyczyną zgonów w Stanach Zjednoczonych.
Funkcje obejmują głębokie deficyty pamięci (np. Niezdolność do rozpoznawania rodziny), minimalną komunikację werbalną, utratę zdolności ambulatoryjnych, niezdolność do wykonywania czynności dnia codziennego oraz nietrzymanie moczu i kału.
Najczęstszymi powikłaniami klinicznymi są problemy z jedzeniem i infekcje, które wymagają decyzji dotyczących zarządzania.
Planowanie opieki z wyprzedzeniem jest podstawą opieki. Decyzje dotyczące leczenia powinny kierować się celami opieki; ponad 90% przedstawicieli służby zdrowia twierdzi, że głównym celem jest komfort pacjenta.
Badania obserwacyjne nie wykazują żadnych korzyści z karmienia przez zgłębnik u osób z zaawansowaną demencją, a karmienie przez zgłębnik nie jest zalecane.
Badania obserwacyjne wykazują szereg korzyści z opieki hospicyjnej. Pacjentom z zaawansowaną demencją należy zaoferować opiekę paliatywną i opiekę hospicyjną, jeśli są one dostępne.

Demencja jest postępującą, nieuleczalną chorobą. U pacjentów z zaawansowaną demencją końcowy rok życia charakteryzuje się trajektorią uporczywie ciężkiej niepełnosprawności.8 Etap 7 w globalnej skali pogorszenia jakości (w zakresie od do 7, z wyższymi etapami wskazującymi na gorsze demencje) zapewnia użyteczny opis cech zaawansowanej otępienia 9, w tym głębokie deficyty pamięci (np. niezdolność do rozpoznawania członków rodziny), minimalne zdolności werbalne, niezdolność samodzielnego ambulatorstwa, niezdolność do wykonywania jakichkolwiek czynności dnia codziennego oraz nietrzymanie moczu i kału.
Kliniczny przebieg zaawansowanej demencji został opisany w Wybranych, Stosunkach i Strategiach Opieki nad Zaawansowanymi Demencjami w badaniu końca życia (CASCADE), który prospektywnie podążył za 323 osobami w domach opieki z tym stanem przez 18 miesięcy.10 Mediana przeżycie wyniosło 1,3 roku. Najczęstszymi powikłaniami klinicznymi były problemy z jedzeniem (86% pacjentów), epizody gorączkowe (53% pacjentów) i zapalenie płuc (41% pacjentów).
Tabela 1. Tabela 1. Wytyczne Hospice dotyczące szacowania przeżycia trwającego krócej niż 6 miesięcy u pacjenta z demencją. Osłabienie oczekiwanej długości życia w przypadku zaawansowanej demencji jest trudne .1,12 Zasady kwalifikowalności do hospicjum Medicare wymagają, aby pacjenci z otępieniem mieli oczekiwane przeżycie trwające krócej niż 6 miesięcy, zgodnie z oceną osiągniętą w etapie 7c na etapie oceny funkcjonalnej narzędzia oceny (skala od etapu do etapu 7f, ze stopniem 7f wskazującym na najcięższą demencję) oraz z jedną z sześciu określonych komplikacji w ubiegłym roku (Tabela 1) .13 Jednak te wytyczne kwalifikowalności nie przewidują dokładnie czasu przeżycia.11,12 Alternatywna miara – punktacja ryzyka do przewidywania 6-miesięcznego przeżycia wśród pacjentów z zaawansowaną demencją – została uzyskana przy użyciu ogólnokrajowego minimum. Informacje o zestawie danych (instrument oceny pacjenta federalnie obowiązujący w amerykańskich domach opieki), a następnie poddane ocenie prospektywnej w 602 domach opieki domowej.11 Zdolność predykcyjna wynik dla 6-miesięcznego przeżycia był umiarkowany (obszar pod krzywą charakterystyki operacyjnej odbiorcy [AUC], 0,68), ale lepszy niż w przypadku wytycznych kwalifikowalności hospicyjnej (AUC, 0,55). Biorąc pod uwagę wyzwanie przewidywania długości życia pacjentów z zaawansowaną demencją, dostęp do opieki paliatywnej powinien być ustalany na podstawie chęci komfortu opieki, a nie prognoz prognostycznych.
Strategie i dowody
Podejście do podejmowania decyzji
Planowanie opieki z wyprzedzeniem jest podstawą opieki nad pacjentami z zaawansowaną demencją. Dostawcy powinni edukować pełnomocników opieki zdrowotnej na temat trajektorii choroby (tj. Ostatniego stadium nieuleczalnej choroby) i oczekiwanych powikłań klinicznych (np. Problemy z jedzeniem i infekcje). Dostawcy powinni również doradzać pełnomocnikom w zakresie podstawowej zasady zastępczego podejmowania decyzji14, która polega najpierw na rozważeniu pisemnych lub ustnych zaleceń wcześniej wyrażonych przez pacjentów, a następnie wybiera opcje leczenia, które są zgodne z tymi wcześniejszymi dyrektywami (np. Nakaz nie-hospitalizacji). ), zanim pojawią się ostre problemy, a najlepiej, aby uniknąć terapii, które są niezgod
[podobne: gastrolog rzeszów, neurolog Wrocław, leczenie kanałowe ]