Zapobieganie przedwczesnemu porodzie

Artykuł poglądowy na temat zapobiegania przedwczesnemu porodowi, autor: Simhan i Caritis (wydanie 2 sierpnia), może sugerować, że antagoniści receptora oksytocyny nie powinni być wykorzystywani do leczenia porodów przedwczesnych z powodu możliwego nadmiaru zgonów płodów i noworodków. Uważamy, że autorzy polegają na badaniach, które są metodycznie wątpliwe, na podstawie literatury. Podwyższona śmiertelność noworodków w cytowanych badaniach jest prawdopodobnie związana z uprzedzeniami losowymi, według nas.23 Nowsze randomizowane badania kliniczne4,5 wykazują podobną skuteczność tokolityczną, mniej matczynych efektów ubocznych i brak nadmiaru zgonów niemowląt z atosibanem w porównaniu z innymi środki tokolityczne i atosiban są zatem stosowane w wielu krajach europejskich.
Vassilis Tsatsaris, MD, Ph.D.
Elie Azria, MD
Dr François Goffinet, Ph.D.
Paris Descartes University, 75014 Paryż, Francja
vassilis. aphp.fr
5 Referencje1. Simhan HN, Caritis SN. Zapobieganie porodowi przedwczesnemu. N Engl J Med 2007; 357: 477-487
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Giles W, Bisits A. Obecność i przyszłość tokolizy. Best Pract Res Clin Obstet Gynaecol (w druku).
Google Scholar
3. Tsatsaris V, Carbonne B, Cabrol D. Atosiban do porodu przedwczesnego. Drugs 2004; 64: 375-382
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
4. Światowa grupa badawcza Atosiban versus agoniści beta. Skuteczność i bezpieczeństwo antagonisty oksytocyny atosiban w porównaniu do agonistów beta-adrenergicznych w leczeniu porodów przedwczesnych. BJOG 2001; 108: 133-142
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
5. Shim JY, Park YW, Yoon BH, i in. Wieloośrodkowe, równoległe, randomizowane badanie z pojedynczą ślepą próbą dotyczące bezpieczeństwa i skuteczności stosowania atosibanu w skojarzeniu z rytodryną w leczeniu ostrej przedwczesnej porodu u kobiet w Korei. BJOG 2006; 113: 1228-1234
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
Simhan i Caritis podkreślają nieadekwatność dostępnych metod terapeutycznych w zapobieganiu przedwczesnemu porodowi. Dziedziną, która zyskuje na znaczeniu, jest związek między kandydozą pochwy, leczoną lub nieleczoną, a przedwczesnym porodem.1 W amerykańskim badaniu mikroflory pochwy i wyników ciąży nie stwierdzono związku między kandydozą pochwową a porodem przedwczesnym, ale niewiele kobiet w Badanie było leczone.2 Badania w Austrii i na Węgrzech wykazały, że zmniejszone ryzyko porodu przedwczesnego wiąże się z leczeniem kandydozy pochwy za pomocą dopochwowych azoli.1
W badaniu 1230 ciąż niezwiązanych z wysokim ryzykiem w naszej instytucji, zapisy dotyczące matki poddano przeglądowi pod kątem klinicznych lub laboratoryjnych dowodów (lub obu) infekcji, powikłań i wyników. Niespodziewanie 371 kobiet leczonych dopochwowo azolami z powodu zapalenia pochwy w okresie candida znacznie rzadziej dostarczyło przedwczesny poród niż 859 kobiet bez Candida vaginitis (względne ryzyko 0,51; P = 0,009) .3
Biorąc pod uwagę dużą zachorowalność związaną z porodem przedwczesnym, uzasadnione jest dalsze badanie interakcji między candida, zapaleniem pochwy, leczeniem azolowym i ryzykiem wystąpienia niepożądanych skutków ciąży.
Ellen AB Morrison, MD
Linda F. Cushman, Ph.D.
Columbia University, New York, NY 10032
org
3 Referencje1 Hay P, Czeizel AE. Bezobjawowe rzęsistkowice i kolonizacja Candida oraz wynik ciąży. Best Pract Res Clin Obstet Gynaecol 2007; 21: 403-409
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Cotch MF, Hillier SL, Gibbs RS, Eschenbach DA. Epidemiologia i wyniki związane z umiarkowaną do ciężkiej kolonizacji Candida podczas ciąży. Am J Obstet Gynecol 1998; 178: 374-380
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Morrison EAB, Cushman LF, Zhou L, Kulig K, Chrisomalis C. Candida vaginitis i obniżone stawki za poród przedwczesny. Zaprezentowany na 41. Dorocznym Spotkaniu Towarzystwa Chorób Zakaźnych Ameryki, San Diego, Kalifornia, 9-12 października 2003 r.
Google Scholar
Odpowiedź
Autorzy odpowiadają: Zgadzamy się z Tsatsaris i in. że nadmiar zgonów płodów z użyciem atosibanu w badaniach kontrolowanych placebo może być związany z włączeniem pacjentów z bardziej ekstremalnymi porcjami przedwczesnymi w grupie atosibanu, co zauważamy w naszym przeglądzie. Zdajemy sobie sprawę, że ten czynnik ma bardzo korzystny profil skutków ubocznych1, ale jego skuteczność pozostaje kontrowersyjna. Zwykle skuteczność ocenia się przez porównanie z innym czynnikiem, zwykle agonistami receptora beta-adrenergicznego. Przy wskaźnikach sukcesu w zakresie 90% w obu grupach terapeutycznych w badaniach porównawczych, prawdziwa wartość leczenia pozostaje nieokreślona. Dalsze zakłócanie takich porównań to wysoki wskaźnik przerwania leczenia w grupie beta-agonistów, z powodu matczynych działań niepożądanych. Ten punkt końcowy zależy od lekarza i prowadzi do znacznego błędu w badaniach porównawczych. Dlatego też należy położyć większy nacisk na próby kontrolowane placebo, które wskazują, że atosiban może nie dawać korzyści
Doceniamy zainteresowanie mikroflorą pochwy i porodem przedwczesnym. Ten temat nie był objęty naszą recenzją, ale postaramy się rozwiązać obawy Morrisona i Cushmana. Cotch i in. obejmowała hodowlę drożdżową i ocenę złotego standardu dla bakteryjnego zakażenia pochwy przez barwienie Grama 3 w obszernym badaniu flory pochwy i wyników ciąży; nie było związku między kandydozą a porodem przedwczesnym w tym badaniu. Recenzja cytowana przez Morrisona i Cushmana opisuje dwa badania dotyczące zakażeń pochwy i porodów przedwczesnych. Kiss i wsp. 4 użyli barwienia Grama na bakteryjne zapalenie pochwy, Trichomonas vaginalis i candida. Dwa krytyczne ograniczenia tego badania to brak kultur drożdżowych oraz fakt, że około 11% kobiet z kandydozą również otrzymywało leczenie z powodu bakteryjnego zapalenia pochwy. Drugie badanie5 było retrospektywnym badaniem kontrolnym, w którym nie zastosowano standardowych metod wykrywania kandydozy, ale polegało na stosowaniu klotrimazolu na receptę jako zastępczego wskaźnika podejrzewanej kandydozy. Nie uwzględniono danych dotyczących innych współzmiennych mikrobiologicznych.
Związki między florą pochwy, zakażeniami przenoszonymi drogą płciową i środowiskiem immunologicznym są złożone, a mechanizmy, dzięki którym zbiegają się, aby zwiększyć ryzyko porodu przedwczesnego, są prawdopodobnie jeszcze bardziej złożone. Ostrzegamy przed interpretacją dowodów przytoczonych przez korespondentów, aby sugerować związek przyczynowy lub związek.
Hyagriv N. Simhan, MD, MSCR
Steve N. Caritis, MD
University of Pittsburgh School of Medicine, Pittsburgh, PA 15213
magee.edu